קודק CODEC
מורכב מ-2 מילים קומפרשן ודה קומפרשן
CBR - CONSTANT BITRATE - זה בעצם שרוצים סרט באיכות יותר גבוהה אז אפשר לשמור כל פריים בתור תמונת JPG
VBR - VARIBALE BITRATE - במקום לשמור תמונת JPG ועוד תמונת JPG ועוד תמונת JPG שכל התהליך הזה שוקל מלא. אתה בעצם אומר למחשב לדוגמא אם אתה מצלם ראיון שהמרואיין יושב על גב של קיר לבן
המחשב שומר את הרקע ויודע להחסיר אותו מהתנועות של השחקן שמשתנות כל הזמן.
וככה הוא חוסך מקום בקובץ.
Long GOP) - Long Group of pictures) זה השיטה ש-INTERFRAME משתמש בה הוא מחלק את הסיקוונס לפריימים של I, B, ו-P
הפריימים של I זה הפריימים שהם הקיפריימים ששם הוא שומר תמונה מלאה בזיכרון שאותה הוא מחלק לרשת של ריבועים.
הריבועים שלא זזים הם נקראים I והם מקבלים קיפריים והריבועים שבהם יש תנועה הוא קורא להם בשמות -P ו-B
בפריימים האלה הוא שומר את התזוזות ומחבר אותם לפריים I האחרון שנשמר לו בזיכרון.
INTRAFRAME - זה שיטה ששומרת כמו פריים מלא מהסיקוונס ולכן הקבצים שנקבל שוקלים יותר
ויהיה יותר קשה לערוך אותם.
רפרנס ולינקים:
http://www.youtube.com/watch?v=uHmMGa_iL-c
http://www.youtube.com/watch?v=aeSKy7oXoOs
http://learn.usa.canon.com/resources/articles/2012/ipp_ipb_all_i_compare.htmlp
http://wolfcrow.com/blog/intra-frame-vs-inter-frame-compression/
http://wolfcrow.com/blog/about-containers-and-codecs/
http://www.batchframe.com/quick-tips/tip.php?t=3
http://www.leckman.com/articles/codecs_05.html
http://www.streaminglearningcenter.com/articles/what-is-a-codec.html
מורכב מ-2 מילים קומפרשן ודה קומפרשן
CBR - CONSTANT BITRATE - זה בעצם שרוצים סרט באיכות יותר גבוהה אז אפשר לשמור כל פריים בתור תמונת JPG
VBR - VARIBALE BITRATE - במקום לשמור תמונת JPG ועוד תמונת JPG ועוד תמונת JPG שכל התהליך הזה שוקל מלא. אתה בעצם אומר למחשב לדוגמא אם אתה מצלם ראיון שהמרואיין יושב על גב של קיר לבן
המחשב שומר את הרקע ויודע להחסיר אותו מהתנועות של השחקן שמשתנות כל הזמן.
וככה הוא חוסך מקום בקובץ.
Long GOP) - Long Group of pictures) זה השיטה ש-INTERFRAME משתמש בה הוא מחלק את הסיקוונס לפריימים של I, B, ו-P
הפריימים של I זה הפריימים שהם הקיפריימים ששם הוא שומר תמונה מלאה בזיכרון שאותה הוא מחלק לרשת של ריבועים.
הריבועים שלא זזים הם נקראים I והם מקבלים קיפריים והריבועים שבהם יש תנועה הוא קורא להם בשמות -P ו-B
בפריימים האלה הוא שומר את התזוזות ומחבר אותם לפריים I האחרון שנשמר לו בזיכרון.
INTRAFRAME - זה שיטה ששומרת כמו פריים מלא מהסיקוונס ולכן הקבצים שנקבל שוקלים יותר
ויהיה יותר קשה לערוך אותם.
רפרנס ולינקים:
http://www.youtube.com/watch?v=uHmMGa_iL-c
http://www.youtube.com/watch?v=aeSKy7oXoOs
http://learn.usa.canon.com/resources/articles/2012/ipp_ipb_all_i_compare.htmlp
http://wolfcrow.com/blog/intra-frame-vs-inter-frame-compression/
http://wolfcrow.com/blog/about-containers-and-codecs/
http://www.batchframe.com/quick-tips/tip.php?t=3
http://www.leckman.com/articles/codecs_05.html
http://www.streaminglearningcenter.com/articles/what-is-a-codec.html
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה