היום אנחנו נכסה 2 נושאים שמתבלבלים בהם המון!
זה קצת הרבה מידע, אבל ההבדל הוא מאוד חשוב!
פולו ת'רו - Follow Through - תנועה המשכית שמפגרת אחרי:
לדוגמא: זנב של סוס שהתנועה של הסוס מפעילה אותו ומהאינרציה הוא ממשיך לזוז
Follow Through מושפע משלושה אלמנטים:
1. הפעולה שבוצעה עליו
2. המשקל של האובייקט והגמישות שלו
3. ההתנגדות של אוויר וגרביטציה
לדוגמא:
הדף של השיער אחרי שזורקים אותו באוויר והא ימשיך להתנופף
Overlapping Action - תנועה שמפגרת בפריימים אחרי תנועה אחרת:
למשל בחבל שנגרר אז ה-overlap יהיה בנקודות שהחבל משנה את התנועה שלו ואז הוא מפגר מאחור
הג'ויינטים של החבל יהיו בלאג של פריים אחד מהשני נגיד ג'ויינט הראשון יזוז מהר
ואז הג'ויינט השני יזוז בפיגור של פריים אחד פחות והשלישי בפיגור של פריים מהג'ויינט השני ובפיגור של 2 פריימים מהראשון וכן הלאה...
מה שייצור תחושת אמיתיות של החבל כי האנרגיה (המסה) עוברת בצורה הדרגתית בחבל ומשאירה אחריה lag מסויים והג'ויינטים שזזים אחד מהשני
יהיו overlap.
השינוי של הפריימים נקרא בשפה המקצועית offsetting
התנועה תיהיה בתזמונים אחד אחרי השני בזמנים שונים
הם מגיעים לאקסטרים שלהם בזמנים שונים כל איבר אני מתכוון
כל ג'ויינט בחבל מגיע לאקסטרים בזמנים שונים
לדוג':
אם שורש החבל מגיע לאקסטרים בפריים עשר
אז האמצע של החבל מגיע בפריים 15
ההבדל בין Overlapping Action ל-Follow Through :
ההבדל בין פולו ת'רו לאובר לאפ שאם הסוס היה מפעיל את השריר שלו בזנב,
הוא בעצם מפעיל כוח/אנרגיה ואז זה בעצם הוא הופך ל-3 חלקים.
ואז כשהזנב הופך ל-3 גורמים אז בעצם יש התעסקות באוברלאפינג אקשיין שממנה התחילה האנרגיה.
זאת אומרת שהכוח מגיע מהריצה ומשפיע על הזנב אבל ברגע שהסוס מפעיל את הזנב אז יש עוד כוח שמגיע לא רק מהרוח הוא מגיע מבסיס הזנב ואז כשהבסיס מפעיל כוח האנרגיה הזאת עוברת הלאה ואז בסיס הזנב יזוז נגיד מהר ואז החלק האמצעי של הזנב יזוז בעקבותיו יותר לאט ואז החלק האחרון של קצה הזנב יזוז הרבה הרבה יותר לאט (כל השרשרת הזאת הוא אובר לאפ שבה משתמשים בתהליך ה-OFFSETTING)
הרבה אנשים שקוראים לעצמם אנימטורים לא ידעו להסביר לכם את ההבדל בין אוברלאפ לפולו ת'רו
כי הם פשוט עושים את זה כנראה בצורה אוטומטית. אבל זה מאוד חשוב להבין את ההבדלים האלו,
לתהליך כאשר עושים אנימציה ורוצים שהיא תצא טוב.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
זה קצת הרבה מידע, אבל ההבדל הוא מאוד חשוב!
פולו ת'רו - Follow Through - תנועה המשכית שמפגרת אחרי:
לדוגמא: זנב של סוס שהתנועה של הסוס מפעילה אותו ומהאינרציה הוא ממשיך לזוז
Follow Through מושפע משלושה אלמנטים:
1. הפעולה שבוצעה עליו
2. המשקל של האובייקט והגמישות שלו
3. ההתנגדות של אוויר וגרביטציה
לדוגמא:
הדף של השיער אחרי שזורקים אותו באוויר והא ימשיך להתנופף
Overlapping Action - תנועה שמפגרת בפריימים אחרי תנועה אחרת:
למשל בחבל שנגרר אז ה-overlap יהיה בנקודות שהחבל משנה את התנועה שלו ואז הוא מפגר מאחור
הג'ויינטים של החבל יהיו בלאג של פריים אחד מהשני נגיד ג'ויינט הראשון יזוז מהר
ואז הג'ויינט השני יזוז בפיגור של פריים אחד פחות והשלישי בפיגור של פריים מהג'ויינט השני ובפיגור של 2 פריימים מהראשון וכן הלאה...
מה שייצור תחושת אמיתיות של החבל כי האנרגיה (המסה) עוברת בצורה הדרגתית בחבל ומשאירה אחריה lag מסויים והג'ויינטים שזזים אחד מהשני
יהיו overlap.
השינוי של הפריימים נקרא בשפה המקצועית offsetting
התנועה תיהיה בתזמונים אחד אחרי השני בזמנים שונים
הם מגיעים לאקסטרים שלהם בזמנים שונים כל איבר אני מתכוון
כל ג'ויינט בחבל מגיע לאקסטרים בזמנים שונים
לדוג':
אם שורש החבל מגיע לאקסטרים בפריים עשר
אז האמצע של החבל מגיע בפריים 15
ההבדל בין Overlapping Action ל-Follow Through :
ההבדל בין פולו ת'רו לאובר לאפ שאם הסוס היה מפעיל את השריר שלו בזנב,
הוא בעצם מפעיל כוח/אנרגיה ואז זה בעצם הוא הופך ל-3 חלקים.
ואז כשהזנב הופך ל-3 גורמים אז בעצם יש התעסקות באוברלאפינג אקשיין שממנה התחילה האנרגיה.
זאת אומרת שהכוח מגיע מהריצה ומשפיע על הזנב אבל ברגע שהסוס מפעיל את הזנב אז יש עוד כוח שמגיע לא רק מהרוח הוא מגיע מבסיס הזנב ואז כשהבסיס מפעיל כוח האנרגיה הזאת עוברת הלאה ואז בסיס הזנב יזוז נגיד מהר ואז החלק האמצעי של הזנב יזוז בעקבותיו יותר לאט ואז החלק האחרון של קצה הזנב יזוז הרבה הרבה יותר לאט (כל השרשרת הזאת הוא אובר לאפ שבה משתמשים בתהליך ה-OFFSETTING)
הרבה אנשים שקוראים לעצמם אנימטורים לא ידעו להסביר לכם את ההבדל בין אוברלאפ לפולו ת'רו
כי הם פשוט עושים את זה כנראה בצורה אוטומטית. אבל זה מאוד חשוב להבין את ההבדלים האלו,
לתהליך כאשר עושים אנימציה ורוצים שהיא תצא טוב.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ביבילוגרפיה וציטוטים:
עוד הסבר על באנגלית על אוברלאפ:
Follow through is the termination part of an action.
An example is in throwing a ball - the hand continues to move after the ball is released.
In the movement of a complex object different parts of the object move at different times and different rates.
For example, in walking, the hip leads, followed by the leg and then the foot.
As the lead part stops, the lagging parts continue in motion.
Heavier parts lag farther and stop slower. An example is in the antennae of an insect -
they will lag behind and them move quickly to indicate the lighter mass.
Overlapping means to start a second action before the first action has completely finished. This keeps the interest of the viewer, since there is no dead time between actions.
הנה עוד ציטוט באנגלית שמסביר את ה-Follow through:
When the main action of a character stops or slows down, any kind of dangling part or extremity of a character lags behind or continues to swing after the main action and eventually settles.
עוד הסבר על אוברלאפ:
http://www.awn.com/tooninstitute/lessonplan/overlapping.htm
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה