יום שבת, 23 במרץ 2013

moving-hold

moving-hold זה מושג ששמעתי לראשונה עכשיו שאני קורא ספר באנימציה, שמתייחס לעצירה של האובייקט.
באנימציית תלת מימד ברגע שאובייקט מגיע לעצירה אז הוא ממשיך לנוע במקום, כמו לרחף.
באנימצית דו מימד 2D לא היה התייחסות לרחיפה במקום בגלל ששם הקו היה יותר אורגני וקלאסי, מצוייר ביד נקרא לזה.
באנימציית תלת מימד בגלל שהדמויות הן ממוחשבות אז צריך לתת להן תחושה אורגנית יותר של חיים ולכן כדאי לעשות להם מובינג הולד, גם כדי לתת להם משקל לפי דברי קית' לנגו.

ההבדל בין מובינג הולד לאובר שוט:
הדוגמא הכי טובה היא למשל חללית שמגיע מנקודה A לנקודה B היא ממשיכה לרחף ולשוט באוויר היא לא נעצר לגמרי
אובר שוט זה התופעה שקוראת לחללית שמגיעה במהירות עוברת טיפה את נקודה B ואז חוזרת לנקודה B שוב.
זה שתי דברים שונים. אבל התזוזה של החללית באוויר כאשר היא כבר נעצרה זה המובינג הולד.

אני קראתי את ההסבר של קית' לנגו, שכבר הזכרתי אותו פה, שמבחינתי הוא מורה אדיר והוא גם מצחיק :) וזה בונוס.
הנה לינק לכתבה שלו ולסרטון שמסבירים את העקרון:




לינק לסרטון:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה